Uraren zikloa landuz

Atala: Albisteak/Hezkuntza Egilea:

Lehen hiruhileko honetan, dakizuenez, gure proiektuan uraren gaia gure eskualdearekin uztartuta jorratzen ari gara.

Orain arte, gai ugari lantzen eta, zergatik ez, nahasten ari gara. Beharbada, harrituta egon zaitezkete orain arte ikasleek ukitu dituzten gai ezberdin ugarirekin, baina errealitatea horrelakoa da. Ez da estratifikatuta, sailkatuta edo antolatuta aurkezten, aitzitik, dena nahastuta, elkarreragiten, kontradikzioz beterik… aurkezten zaigu. Bada, gure lanketa horrekin, horixe eraman nahi izan dugu gelara.

eskola_bizitza

Tradizionalki, eskola-ordutegiek eta testuliburuek ikuspegi partziala eta estratifikatua eskaini dute eta ikasleei transmititzen zaien errealitatearen pertzepzioa ez da osoa edo okerra da. Horregatik, eta kaosa edo anabasa izatearen arriskua onartuz, buru-belarri murgiltzen gara eta hamaika “saltsa” batera kudeatzen ahalegintzen gara. Beti ez da erraza izaten eta esfortzu gehigarri bat eskatzen duen arren, oso garbi daukagu horixe dela jorratu beharreko bidea eta, are gehiago, ikasleen erreakzio bikaina ikusita.

Une honetan, ikasleek jaso dute eskualde batentzat lantegiek duten garrantzia eta hauek ingurunean duten eragina, uraren eta ibaien garrantzia herrien kokapena erabakitzeko, gure etxeetara iristen den uraren atzean dauden prozesu konplexu guztiak eta gure erantzukizuna bere erabilera arduratsuan, eskualde baten adierazpen artistikoetan ingurumenak duen eragina, “industria, zerbitzuak, bizi-kalitatea, garapena, gastronomia, natura, kultura…” bezalako ideien arteko harremana, proiektu baten planifikazioa, proiektu baten garapenerako beharrezkoak diren enpatia, elkarlana, erresilientzia… bezalako kontzeptuak bizi, gure eskualdeko herrien artean dauden ezberdintasunak eta berdintasunak… Eta, jakina, jasotzen ari diren hori guztia era ezberdinez adierazteko gaitasuna garatzen ari dira. Horretarako, narrazioak, argibide testuak, eskutitzak, testu editore digitalak, aurkezpen digitalak, mapa mentalak, eskemak, infografiak, jendaurreko aurkezpenak, grafikoak… jorratzen ari dira. Eta hori guztia egitean, gainera, ibai baten zatiak eta hauen ezaugarriak, uraren ziklo naturala eta uraren ziklo artifiziala, Euskal Herriko ur muga, Euskal Herriko ibai garrantzitsuenak, uraren egoera ezberdinak eta hauen aldaketak, eskualde baten ezaugarriak, Goierri eskualdearen kokapena, Gipuzkoako beste eskualdeak, gure klima eta paisaia, klimograma digitalak, uraren erabilerak, ura iragazteko sistemak, uraren kontsumoa eta kutsadura, esperientzia zientifiko sinpleak, eraikinen oinarrizko egiturak, zortziko txikia eta zortziko handia… bezalako edukiak barneratzen joan gara.

Beraz, nahasketa edo anabasaren atzean, errealitate sendo eta konplexu bat ezkutatzen da eta jarraian doazen ekoizpenekin erakutsi eta frogatu nahi dizuegu.

Momentuz, orain arte, uraren zikloaren inguruan eginiko ekoizpen batzuekin uzten zaituztegu, baina poliki-poliki joango gara beste ekoizpenak argitaratzen.

Uraren ziklo naturala landuz, ikasleek ekoiztu dituzten bideoak

Arriarango Urtegira eta Araztegira eginiko irteeraren bideoa eta argazki bilduma

Azkenak atal honetan: Albisteak

Lehen sorospenak erakusten